רקע כללי אודות תיווך דירות בישראל

בישראל פועלים למעלה מ-4,500 משרדי תיווך הפזורים ברחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. על פי נתוני איגוד המתווכים, מספר המתווכים בשנים האחרונות זינק בעשרות אחוזים, ככל הנראה בעקבות הצמיחה האדירה בשוק הנדל״ן שהביאה לפריחה בענף התיווך.

 

איפה פועלים הכי הרבה מתווכים?

הנתונים מראים כי העיר הצפופה ביותר במתווכים היא תל אביב. זה רק הגיוני נוכח הביקוש הבלתי פוסק שהעיר ללא הפסקה מייצרת. כיום פועלים בתל אביב למעלה מ-2,000 מתווכים, בעוד בחיפה וברמת גן עומד המספר על כ-800 ובבאר שבע על כ-450 בעלי רשיון תיווך.

מהי ההכשרה המקצועית של המתווכים בישראל?

מתווכים מקצועיים הרשומים באיגוד המתווכים מחויבים בהכשרה מקיפה ומלאה של התחום. לימודי תיווך נדל”ן בישראל מקנים ידע, הכשרה וכלים מעשיים לעסוק בתחום הנדל”ן. בין היתר, עוסקת ההכשרה בנושאים כגון: העלאת ערך הדירה, בדיקת השוק וסביבת הנכס, ניצול הזדמנויות נדל”ניות, שיווק נכסים, לימודי משכנאת, יזמות נדל”ן, יד 2 בתים בסביון, תיווך ושמאות מקרקעין, דיני מקרקעין ודיני חוזים, מיסוי, דיני שכירות, ביצוע תמ״א 38 בתל אביב וקבוצות רכישה, השבחת נכסים, עבודה מול משקיעים ועוד. בוגרי הקורס יכולים להמשיך לעבודה במשרדי תיווך או לחלופין לפתוח משרד עצמאי.

דמי תיווך – למה וכמה?

הדרישה של מתווכי נדל״ן לקבלת דמי תיווך היא נושא שנוי במחלוקת בעיקר בנוגע למעורבות המתווך בעסקה, סכום דמי התיווך והבלעדיות של המתווך על הנכס. החוק בישראל אינו קובע את גובה דמי התיווך והם עניין למו״מ בין המתווך ללקוח. במקרים בהם לא צוין גובה העמלה יש לנהוג על פי הנורמה:

בעת מכירה / קניה של הנכס – דמי התיווך עומדים על 2% ממחיר העסקה + מע״מ

במכירת זכויות בנכס מוגן – דמי התיווך המקובלים הם 5% מהסכום הכולל של מי המפתח + מע״מ

בעת השכרה של נכס

⇐ לתקופה של שנה – דמי שכירות יהיו שווים לחודש שכירות אחד + מע״מ

⇐ לתקופה קצרה משנה – דמי השכירות יהיו שווי ערך 10% מסה״כ דמי השכירות המשולמים לתקופה + מע״מ

⇐ לתקופה ארוכה משנה – דמי השכירות יהיו שווי ערך ל-5% מסך דמי השכירות המשולמים לתקופה + מע״מ

תיווך דה-בוטון – הדרך שלכם לתיווך מקצועי מוצלח

תיווך נכון ויעיל דורש, מלבד מקצועיות והסמכה נדרשת, גם היכרות עם תנאי השוק, הסביבה בה הוא פועל ויחס אישי עבור לקוחות כדי להתאים להם את הנכס האולטימטיבי עבורם או לחלופין, לשווק את הנכס שלהם כראוי. משרד דה-בוטון בהנהלתה של ליאור שקרלאש, הוא משרד תיווך בוטיק הפועל בעיקר בסביון והאזור כבר למעלה מ-45 שנה. הניסיון, האקסקלוסיביות והידע הרב שנצבר בעבודה רבת שנים, הפכו אותו לאחד המשרדים הוותיקים הנחשבים ביותר בתחום הנדל”ן והתיווך בישראל. עבור רוכשים ומוכרים פוטנציאלים של בתים בסביון, משרד תיווך דה-בוטון גם הוא נכס אמיתי.

קרא עוד: בתי יוקרה בסביון | מגרשים למכירה בסביון

שתפו:

מאמרים נוספים

אחוזות יוקרה בסביון

מחפשים לרכוש, או למכור אחוזות יוקרה? נעים מאד, משרד תיווך דה בוטון עומד לרשותכם בכל הקשור למכירה, או רכישה, של אחוזות יוקרה בארץ בכלל וביישוב

כתבה באתר וואלה על משרדנו

כתבה באתר ווואלה על משרד “סביון דה בוטון” כתבה בעמוד המומחים . אתם מוזמנים לקרוא, להתרשם וללמוד עלינו עוד יותר. לכתבה לחצו כאן

Compare listings

Compare
Call Now Button