דירה – רוכשים, שוכרים או בונים?

זה מתחיל בזה שתלוי את מי שואלים. מעצם היותנו אנשים שונים, עם אופי שונה, ערכים שונים ומן הסתם, גם העדפות שונות, כל אחד מאיתנו מעדיף לגור בצורה הנוחה לו. אחד, יעדיף לשכור דירה (לתקופה קצרה או ארוכה), האחר – ירכוש דירה חדשה או דירה מיד שנייה, והשלישי, יעדיף לעשות הכל בעצמו ולבנות את ביתו בעצמו, פחות או יותר. לכל אחת מהגישות יתרונות וחסרונות משלה, ובחלק מהמקרים, ההחלטה הינה נכונה לתקופה מסוימת ובתקופה אחרת תהיה לאותו האדם (או הזוג) העדפה לגישת דיור שונה.

השוכרים – אורזים ופורקים בכל תקופה

ישנם אנשים שיעדיפו לשכור דירה. ברוב המקרים מדובר באנשים שכרגע אין בידיהם הסכום המלא שנדרש לרכישת דירה, אין להם זכאות למשכנתא (או שהייתה להם זכאות כזו במסגרת נישואיהם והיא נוצלה), או, אפילו כאלה שיודעים שרכישת דירה (או בית) הינה עניין המחייב מחשבה בכובד ראש, והם עדיין לא החליטו היכן הם רוצים לחיות את חייהם בשנים הבאות. בחלק אחר של המקרים, מדובר באנשים שאינם חשים כי לנכס נדל”ני ישנם משמעות או ערך כלשהו מעבר לערכו החומרי, ולכן, אין להם בעיה לנדוד מדירה שכורה אחת לשנייה בתום תקופת השכירות, למרות אי הנוחות הידועה המתלווה לכך.

הבונים – הכל מתחיל במציאת קרקע למכירה

סוג נוסף של אנשים הוא אלה שיעדיפו למצוא קרקע למכירה, לתכנן את ביתם באמצעות אדריכל ולהיות מעורבים בכל אחד משלבי הבניה, מי יותר ומי פחות. יתרונה הגדול של גישה זו הוא, כי היא מאפשרת לנוקטים בה לחיות בבית המעוצב על פי הצרכים והרצונות המדויקים שלהם, ולבנות את “בית חלומותיהם”. אולם, לגישה גם חסרונות רבים, המתחילים בריצות לרשויות וקבלת ההיתרים המתאימים, ממשיכים בהכרח להיות מעורב בתכנון הבית ובביצוע, ומסתיימים בצורך לפתור בעיות מבעיות שונות הצצות בכל אחד משלבי התהליך. מדובר בתהליך לא פשוט, אשר בחלק גדול מהמקרים, אלה הנכנסים אליו אינם מודעים למה שיידרש מהם.

הקונים – דירה חדשה או דירה מיד שנייה?

רכישת דירה איננה דבר של מה בכך, ורוב האנשים כבר יודעים זאת. ההחלטה על רכישת דירה חדשה, הינה תהליך ממושך, שמטרתו, בסופו של דבר, למצוא את הדירה שלה תוכלו לקרוא “הבית שלי/שלנו” למשך תקופה ארוכה ככל שניתן. במידה והתהליך מלווה בלקיחת הלוואה או משכנתא, הוא גם מלווה בפחדים וחששות מן העתיד לבוא, אשר עלולים לערפל את שיקול הדעת ולהקשות על בחירתה של דירה ספציפית. יש לקחת בחשבון כי במקרה ואתם רוכשים דירה ישנה, תזדקקו להכניס בה שיפורים ושינויים כדי להתאימה לצרכיכם, כמו גם תיקונים של תקלות שהינן תוצאות של גילה של הדירה ורמת תחזוקתה בעבר (למשל, תשתיות המים, הביוב והחשמל שבדירה).

קרא עוד: וילות בסביון

שתפו:

מאמרים נוספים

אחוזות יוקרה בסביון

מחפשים לרכוש, או למכור אחוזות יוקרה? נעים מאד, משרד תיווך דה בוטון עומד לרשותכם בכל הקשור למכירה, או רכישה, של אחוזות יוקרה בארץ בכלל וביישוב

כתבה באתר וואלה על משרדנו

כתבה באתר ווואלה על משרד “סביון דה בוטון” כתבה בעמוד המומחים . אתם מוזמנים לקרוא, להתרשם וללמוד עלינו עוד יותר. לכתבה לחצו כאן

Compare listings

Compare
Call Now Button